Garść wspomnień z maja, oczekiwanie na październik

W maju gościliśmy w naszej szkole i rodzinach gości z Seelze. Organizację wymiany wspierała pani dyrektor Alicja Trybus, realizację programu koordynowały panie Kinga Wośkowiak i Justyna Górna. Program upłynął pod znakiem wycieczek, wspólnych projektów, spotkań i zajęć sportowych. Z zaletami naszego miasta i gminy zapoznał nas pan burmistrz Jerzy Ryś. Zwiedziliśmy najważniejsze miejsca Poznania, takie jak fragmenty Traktu Cesarskiego oraz Stary Rynek. Poznaliśmy tajniki zawodów sprzed lat w czasie zwiedzania skansenu w Kórniku, dowiedzieliśmy się, jak dużo osób pochodzenia niemieckiego mieszkało na tych terenach. Swoje siły fizyczne wykorzystaliśmy na drezynach, okazało się, że niełatwo jest w dwójkę przewieźć osiem osób. Znacznie łatwiej było na terenie Malty, gdzie szaleliśmy ścigając się na pontonach, saneczkach czy kolejką górską Adrenaline. Część czasu zajęły nam również wspólne projekty. Gotowaliśmy pierogi z przeróżnymi nadzieniami, żeby przybliżyć gościom polską kuchnię, pani Arleta Tatarynowicz przygotowała z grupą uczniów projekt muzyczny. W grupach polsko – niemieckich zwiedzaliśmy Mosinę, fotografowaliśmy najważniejsze miejsca i przygotowaliśmy zagadki dla innych grup. Odwiedziliśmy także muzeum Arkadego Fiedlera, gdzie w parach opracowaliśmy zadania na karcie pracy. W naszym programie znalazł się również czas na spacer na wieżę widokową i nad Glinianki. Mieliśmy również czas wolny – wypełniły go spotkania,  ogniska, wspólne rozmowy. W ciągu tych pięciu dni przeżyliśmy naprawdę dużo, a czas upłynął niesamowicie szybko.

Teraz z niecierpliwością oczekujemy wyjazdu do Seelze w październiku. Program naszej rewizyty zapowiada się bardzo ciekawie, czeka na nas dużo nowych atrakcji, także dla opiekunów, mimo że będą tam już po raz chyba 10. Nasi gospodarze mają nam dużo do zaoferowania i pokazania. Lista uczniów, którzy wybiorą się na wymianę jest już niemal zamknięta, cieszy nas fakt, że chęć udziału zgłosiło wielu nowych uczniów z klas siódmych szkoły podstawowej oraz drugich i trzecich klas gimnazjum.

Nasze coroczne spotkania, raz w maju w Mosinie i raz we wrześniu lub w październiku w Seelze nie byłyby możliwe bez wsparcia wielu osób i instytucji, serdecznie dziękujemy Pani Dyrektor Alicji Trybus, organizacji międzynarodowej Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży, Radzie Rodziców oraz Urzędowi Miejskiemu w Mosinie.