Wizyta we Frankfurcie

W pierwszy dzień wiosny uczniowie klas 2A, 2C oraz 7A wybrali się pod opieką pań Kingi Wośkowiak i Justyny Górnej do Frankfurtu nad Odrą. Współpracę ze szkołą Konrad Wachsmann Oberstufenzentrum udało nawiązać się rok wcześniej, kiedy pani Dyrektor Alicja Trybus zaprosiła panią Kingę Wośkowiak do udziału w konferencji we Frankfurcie, dokąd obie panie pojechały jako członkowie delegacji Kuratorium Oświaty w Poznaniu. Wyruszyliśmy wcześnie rano, żeby około godziny 10 dotrzeć na miejsce. Podróż upłynęła spokojnie, choć z kilkoma przystankami, mieliśmy okazję poznać przedstawiciela Inspekcji Transportu Drogowego. Wicedyrektor Oberstufenzentrum, pani Nadine Heinrichs zaproponowała uczniom naszej szkoły udział w warsztatach rękodzielniczych. Wybrano dla nas ceramikę. Młodzież była zaskoczona mnogością materiałów, jakie można użyć do rzeźbienia w glinie, żeby powstały różnorodne, ciekawe prace. Wszyscy ochoczo przystąpili do pracy, warsztaty odbyły się w serdecznej atmosferze, a każdy z uczniów wykazał się dużą kreatywnością. Pani Sabine Thess, która prowadziła zajęcia z ceramiki pochwaliła naszą grupę za zorganizowanie, pomysły, a także dbanie o warsztat pracy, zostawiliśmy po sobie wzorowy porządek. Po części artystycznej przyszedł czas na zwiedzanie szkoły – jest to kompleks kilku budynków, a szkoła jest różnorodna – można uczyć się w niej przedmiotów zawodowych, ale także zdawać maturę, dominują przede wszystkim dwie dziedziny – ekonomiczna oraz pedagogiczna. Duże wrażenie zrobił także na nas wygląd szkoły – stare spotyka się tu z nowym, obok siebie stoją budynki wymagające renowacji i nowoczesne budowle. Po zwiedzaniu kompleksu szkoły nadszedł czas na posiłek. Uczniowie, którzy przygotowują się do zawodu kucharza ugotowali dla nas pyszną zupę ziemniaczaną w wersji bezmięsnej oraz z mięsną wkładką dla chętnych. Posiłek zjedliśmy wspólnie z naszymi gospodarzami. Po obiedzie udaliśmy się do centrum miasta, gdzie uczniowie pod opieką pani Heinrichs wcielili się w role przewodników i pokazali nam najważniejsze oraz najciekawsze miejsca w mieście, między innymi znany i należący do najbardziej lubianych Uniwersytet Viadrina, Ratusz oraz Kościół Mariacki czy popularne miejsce imprez letnich nad Odrą. Wycieczkę zakończył krótki pobyt w centrum handlowym, gdzie mogliśmy kupić drobiazgi, które będą przypominały nam o tym wyjeździe. Do Mosiny dotarliśmy około godziny 21, zmęczeni, ale i bardzo zadowoleni z ciekawego dnia spędzonego za zachodnią granicą. Nasi gospodarze cieszyli się z wizyty i mają nadzieję odwiedzić nas w Mosinie.