Sukces uczniów w ogólnopolskim konkursie „Hejter, hacker, e-obywatel”.

Senacki Zespół ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży w Świecie Wirtualnym zorganizował ogólnopolski konkurs zatytułowany „Hejter, Hacker, e-obywatel”. Celem konkursu była popularyzacja wiedzy o zjawiskach w cyberprzestrzeni, bezpieczeństwie w sieci i roli obywatela w budowaniu e-demokracji. Zadanie konkursowe skierowano do uczniów klas gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.

4 grudnia 2017 r. w Senacie odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród autorom trzech najlepszych prac. Na konkurs spłynęło około 400 prac z całej Polski. Wyłoniono 20 laureatów, którzy zostali zaproszeni na międzynarodowe seminarium parlamentarne w formacie Trójkąta Weimarskiego poświęcone hejtowi i hakerstwu w sieci. Czwórka uczniów z naszej szkoły znalazła się w gronie wyróżnionych osób.

Pierwsze miejsce zajęła Daria Czerwińska, drugie Julia Jerzak.

Wśród wyróżnionych uczniów znaleźli się także Maja Kaczmarek i Jakub Ławecki.

Uczniowie przygotowywali prace pod kierunkiem pani Anny Chilczuk – Bech.

Relacę z wręczenia nagród i przebieg konferencji można obejrzeć na stronach polskiego Senatu:

Dwudniowy pobyt w Warszawie był dla nagrodzonych uczniów czasem pełnym niesamowitych wrażeń. Uczniowie zwiedzali Centrum Nauki Kopernik, Sejm, uczestniczyli w konferencji z senatorem Łukaszem Mikołajczykiem oraz wzięli czynny udział międzynarodowy seminarium parlamentarnym w formacie Trójkąta Weimarskiego poświęcone hejtowi i hakerstwu w sieci.

O pobycie w Warszawie tak napisali uczniowie:

„Dnia 3 grudnia ja wraz z Panią Anną Chilczuk-Bech, Panem Dariuszem Madejem oraz Julią Jerzak, Mają Kaczmarek i Kubą Ławeckim odwiedziliśmy Warszawę. Ja wraz z moimi kolegami zostaliśmy laureatami konkursu „Hejter, Hacker, e-obywatel”. Dzięki temu wyróżnieniu, mieliśmy możliwość spania w Domu Poselskim, zwiedzania Centrum Nauki Kopernika oraz Parlamentu. Braliśmy udział także w konferencji międzynarodowej, gdzie także były wręczone nagrody. Ten wyjazd był dla mnie dużym zaszczytem oraz piękną przygodą, podczas której zebrałam nowe doświadczenia. Podczas tego wyjazdu nie tylko zdobywałam wiedzę, ale także dobrze się bawiłam. Nigdy nie zapomnę go.”

Daria Czerwińska

Dwudniowy pobyt w stolicy był pełen wrażeń i ciekawych doświadczenia. (…) Spotkania z politykami na pozór mogą wydawać się nudne, ale w naszym przypadku tak nie było, prowadzący umieli zwrócić naszą uwagę i nawiązywali z nami kontakt. Możliwość rozmowy z znanymi osobami sprawiła, że wyjazd stał się jeszcze ciekawszy. Oświetlone zabytki nocą robiły na nas ogromne wrażenie a jedzenie było przepyszne. Zwiedzanie Muzeum Nauk Kopernika powiększyło naszą wiedzę dzięki fantastycznej zabawie.”

Julia Jerzak

Gdy stałam w niedzielę na peronie, czekając na spóźniający się pociąg, sama nie wiedziałam, czego oczekiwać od tego wyjazdu. Cieszyłam się jednak, że wyjeżdżam do Warszawy. Towarzyszyło mi uczucie satysfakcji, że znalazłam się wśród dwudziestu finalistów konkursu z całej Polski. Zaskoczeniem był dla mnie nocleg w Hotelu Sejmowym. Jedną z atrakcji było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik. Byłam już tam parę lat temu, ale wiele się zmieniło, więc kilka godzin spędzonych na przeróżnych doświadczeniach sprawiło mi dużą przyjemność. Byłam przekonana, że spotkanie z senatorem i seminarium będą nudne i przegadane, ale na szczęście tak nie było. (..) Zwiedzanie Parlamentu zrobiło na mnie także duże wrażenie – siedzenie w sali posiedzeń sejmu, którą widziałam dotychczas tylko w telewizji, było ciekawym przeżyciem. Naszą wizytę w Parlamencie zakończył uroczysty lunch, na którym delektowaliśmy się przepysznym jedzeniem. Mimo tego, że nie wszyscy zdobyliśmy główne nagrody, każdy z nas czuł się tamtego dnia zwycięzcą, ponieważ sam wyjazd był dla nas nagrodą.”

Maja Kaczmarek

„3 grudnia w ramach wygranej w konkursie pod tytułem „ Hejter, haker, e-obywatel” wraz z koleżankami: Julią Jerzak, Darią Czerwińską i Mają Kaczmarek pod opieką Pani Anny Chilczuk- Bech oraz Pana Darka Madej pojechałem do Warszawy. Po dotarciu do Nowego Domu Poselskiego i zarejestrowaniu się wreszcie mogliśmy odpocząć po podróży. Jeszcze tego samego dnia pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Kiedy wróciliśmy do hotelu, uszykowaliśmy się na spotkanie z senatorem Łukaszem Mikołajczykiem, które odbyło się w jednej z sal senackich. Tam zobaczyłem resztę laureatów i byli to nie tylko gimnazjaliści, ale również uczniowie szkół ponadgimnazjalnych. Następnego dnia rano odbyło się seminarium parlamentarne w formacie Trójkąta Weimarskiego, na które przyjechali przedstawiciele Francji oraz Niemiec. Podczas seminarium mówiliśmy na temat hejterstwa w Internecie.”

Jakub Ławecki

Zapraszamy do obejrzenia FOTORELACJI z pobytu w Warszawie.