„Przytul swoje miasto”

W ramach projektu EFC „Edukacja Inspiracja” uczniowie klasy IIIB gimnazjum i pięć uczennic klasy 4c Szkoły Podstawowej nr 2 w Mosinie pod kierunkiem Pani Anny Chiczuk-Bech realizuje  projekt „Przytul swoje miasto”. Celem naszych działań jest pokazanie mieszkańcom miasta, że żyjemy w wartościowym miejscu z bogatą historią i pięknymi przestrzeniami do wypoczynku i zwiedzania. Zauważyliśmy, że ludzie traktują Mosinę jak sypialnię Poznania i nie dostrzegają potencjału miejscowości. Zależy nam, żebyśmy my i mieszkańcy nauczyli się dostrzegać piękno tego małego miasteczka i pragniemy zachęcić do poznania jego historii. W styczniu rozpoczęliśmy działania w tym kierunku. Właśnie ruszył Instagram pod nazwą „przytul.mosine”, na którego serdecznie zapraszamy. Zdjęcia wykonane przez Martynę Skułę publikujemy dwa razy dziennie. Patryk Kabaciński utworzył film, który mamy nadzieję zostanie udostępniony na stronie internetowej naszej gminy. Dziewczyny z klasy 4c wraz z panią Anią wcieliły się w postacie turystów i wyruszyły w podróż po Mosinie. Między innymi odwiedziły Informację Turystyczną odkrywając, że Mosina oferuje przyjeżdżającym nie tylko wspaniałe miejsca do odwiedzenia, ale także różne pamiątki. W  kawiarni Szwalnia nasze turystki odkryły przerażającą historię tego miejsca. Dowiedziały się, że kiedyś w obecnej kawiarni m.in. miały miejsce przesłuchiwania osób rozstrzelanych 20 października 1939 roku.

Ostatnie 4 tygodnie poświęcamy na promocję naszego projektu i zachęcamy wszystkich do wspierania naszych działań, między innymi poprzez obserwowanie nas na Instagramie. Przygotowujemy również widowisko, w którym przedstawimy nasze końcowe działania oraz zaprezentujemy przedstawienie  zrealizowane na podstawie naszego własnego scenariusza i fragmentów scenariusza pana Jacka Szeszuły. Zobaczycie nas także w mieście – będziemy rozdawać widokówki, byście przytulali nasze miasto.

 

Zapraszamy!

PRZYTUL SWOJE MIASTO! To miejsce, które warto cenić!

Daria Czerwińska

 

 

 

 

         

Skip to content