Wymiana Polsko – Niemiecka w Seelze

W niedzielę 18.09.2016 r. szóstka uczniów z naszej szkoły wraz z opiekunami panią Kingą Wośkowiak i panią Justyną Górną wybrała się na wymianę Polsko-Niemiecką do Seelze.

Wyjechaliśmy spod szkoły około godziny 11.00. Dojechaliśmy do celu o godzinie 18.00.

Pod ratuszem czekali na nas gospodarze wraz z niemieckimi opiekunami, po powitaniu zostaliśmy przydzieleni do rodzin, wieczór spędziliśmy w domach.

Pierwszego dnia od godziny 8.00 powitała nas pani dyrektor szkoły, następnie poszliśmy na spotkanie z burmistrzem Seelze,od którego dostaliśmy upominki. Po wizycie w ratuszu udaliśmy się na zajęcia w szkole. Popołudniu spotkaliśmy się w szkole, gdzie czekali na nas opiekunowie. Podzieliliśmy się na zespoły, a naszym zadaniem było kupienie składników i przygotowanie przydzielonych nam posiłków. Te zajęcia były doskonałą zabawą! Po przygotowaniu dań wszyscy usiedliśmy przy jednym stole i zjedliśmy nasze dania.

Dnia 20.09 mieliśmy całodniowy wyjazd do Hameln i zwiedzanie miasta. Zainteresowała nas legenda o Szczurołapie związana z tym miastem, która spisana została przez Braci Grimm.

Następnego dnia wyjechaliśmy do Hannoveru zwiedzać i poznawać miasto oraz na ściankę wspinaczkową. Było to bardzo fajne przeżycie. Obiad zjedliśmy w hali targowej, następnie rozeszliśmy się na zakupy. To był najlepszy dzień na całej wymianie! Wieczór spędziliśmy w rodzinach.

W czwartek rano mieliśmy w szkole zajęcia plastyczne, wykonywaliśmy budynki z drutu i techniką paper mache, które zaciekawiły nas w Hannoverze. Po południu poszliśmy nad kanał w Seelze i dobraliśmy się w trzyosobowe grupy. Wypłynęliśmy kajakami do kanału, po godzinie wiosłowania dotarliśmy do celu. Gdy wyczyściliśmy nasze kajaki poszliśmy na grilla. Po posiłku rozeszliśmy się do domów swoich gospodarzy, przyszedł czas na pakowanie rzeczy i przygotowanie do wyjazdu.

Ostatniego dnia na parkingu przy szkole pożegnaliśmy się z koleżankami i kolegami z Niemiec i pojechaliśmy do Mosiny. Podróż minęła szybko i zadowoleni wróciliśmy do domów.

Cała wymiana była ciekawym doświadczeniem i zachęcamy do brania udziału w wymianach, ponieważ można się dużo nauczyć.

Dziękujemy pani dyrektor Alicji Trybus oraz Urzędowi Miejskiemu w Mosinie za wsparcie w organizacji wymniany.