Wyjazd do Brukseli

W dniach 26.06-30.06 wraz z opiekunem – panią Reginą Burkiciak – miałam przyjemność uczestniczyć w wyjeździe do Belgii ufundowanym przez europosła z Ostrzeszowa, pana Andrzeja Grzyba. Wycieczka była nagrodą za zajęcie pierwszego miejsca w konkursie Wiedzy o Unii Europejskiej.
W wyjeździe brała udział młodzież z całej Wielkopolski, która osiągnęła sukcesy w wielu rozmaitych dziedzinach.
Pierwszego dnia, po zakwaterowaniu i krótkim odpoczynku, udaliśmy się na zwiedzanie miasta, w którym mieścił się nasz hostel – Leuven. Od wielu stuleci jest to miasto studenckie, więc mieliśmy okazję obejrzeć wiele zabytkowych uniwersytetów oraz piękną bibliotekę. W tym mieście znajduje się słynny obraz ,,Ostatnia wieczerza” Dirka Boutsa.
Drugi dzień całkowicie wypełniło nam zwiedzanie. Rozpoczęliśmy je od jednego z bardzo popularnych symboli Brukseli – Atomium. Następnie udaliśmy się do Antwerpii, miasta portowego leżącego nad rzeką Skaldą. Zobaczyliśmy tam wiele zabytkowych budynków i pomnik znanego malarza niderlandzkiego, Piotra Pawła Rubensa. Po południu wróciliśmy do Brukseli i udaliśmy się na przepiękny rynek.
Wieczorem czekała na nas jeszcze jedna atrakcja – kolacja w restauracji Colmar w towarzystwie europosła, pana Andrzeja Grzyba. Każdy z nas miał okazję zamienić z nim kilka słów, przede wszystkim zaprezentować swoje osiągnięcia i talenty.
Trzeciego dnia, po typowo brukselskim długim staniu w korkach, dotarliśmy do Parlamentu Europejskiego. Pan Andrzej Grzyb opowiedział nam o tej instytucji i o partiach w niej zasiadających. Zobaczyliśmy też słynny łuk triumfalny i rzeźbę, symbol miasta Manneken PiS, czyli siusiającego chłopca.
Po sesji zdjęciowej, obiedzie w parlamentarnej restauracji i pożegnaniu z panem europosłem Andrzejem Grzybem nadszedł czas odjazdu do domu.
Wyjazd z pewnością uważam za udany. Była to wspaniała możliwość na zobaczenie pięknych miejsc oraz na powiększenie wiedzy o pracy najważniejszych instytucji europejskich.