Podsumowanie międzynarodowego projektu eTwinning ,,Children in action’’

W roku szkolnym 2016/2017 uczniowie szkoły podstawowej z klasy IVb wzięli udział w projekcie w ramach programu eTwinning promującym język angielski wśród dzieci. Inspiracją do powstania projektu ,,Children in action’’ było dążenie do zainteresowania uczniów językiem angielskim i wpojenie im przekonania, że we współczesnym świecie język angielski jest przyszłością. Jednym z głównych założeń projektu było zaangażowanie uczniów we własny proces edukacyjny oraz tworzenie przez nich autorskich gier i ćwiczeń ułatwiających naukę języka.

Naszymi krajami partnerskimi była Turcja, Czechy oraz Chorwacja. Łącznie w projekcie wzięło udział około 60 uczniów i czterech nauczycieli. Uczestnicy w trakcie wykonywania zadań projektowych mogli wykazać się pomysłowością i kreatywnością tworząc mnóstwo, różnorodnych gier i ćwiczeń do nauki języka angielskiego. Docelowym językiem komunikacji był język angielski.

Działania w ramach projektu:

  • przygotowanie krótkich prezentacji, na których uczniowie przedstawiają się w języku angielskim,
  • tworzenie gier i ćwiczeń do nauki języka angielskiego.
  • tworzenie słowniczków obrazkowych,
  • utworzenie kącika projektu w sali lekcyjnej.

Narzędzia wykorzystywane w trakcie działań projektowych:

  • platforma Twinspace,
  • e – mail,
  • program PowerPoint,
  • filmy, zdjęcia, obrazy,
  • strona internetowa learningapps.org ,
  • blog : gamesandfunactivities.blogspot.com .

Na podsumowanie projektu szkoły partnerskie przygotowały gazetki przedstawiające działania w ramach projektu ,,Children in action’’. Projekt był wielkim sukcesem, wymagał bardzo dużego zaangażowania zarówno od uczniów jak i od nauczycieli, którzy musieli cały czas planować zajęcia, publikować efekty i ewaluować własną pracę.

Uczestnikom projektu serdecznie dziękuję za ogromne zaangażowanie oraz dobrą współpracę. Zachęcam również do kolejnych doświadczeń z programem eTwinning!

NASZA WSPÓLNA PRACA

                                                                                          Opiekun projektu

                                                       Natalia Stachowiak

Skip to content